راز-های-پرچم-ها-کشورها

یکی از اصلی ترین عناصر هویت بخش برای یک کشور پرچم آن کشور می باشد. پرچم هر کشور در برگیرنده نشانه ها و مفاهیم، ارزش ها و نماد ها و مقدسات مردم آن سرزمین می باشد. پرچم ها در شناخت یک سرزمین نقش مهمی را ایفا می کنند. نشان دهنده مذهب، آرمان ها، چگونگی نگرش سیاسی، فلسفه یک ملت همچنین نشان دهنده شرایط جغرافیایی، فرهنگی و حوادث تاریخی آن سرزمین می باشد. به طور کلی پرچم کشورها در برگیرنده بسیاری از موضوعات مردم آن سرزمین می باشد.

 

مشخصات و بررسی پرچم کشورها 

 

پرچم ایالات متحده آمریکا

پرچم ایالات متحده آمریکا تا به الان 26 مرتبه دچار تغییر و تحول شده است، این پرچم دارای 13 خط سفید و قرمز و پنجاه ستاره می باشد50 ستاره سفید در زمینه آبی نشان دهنده 50 ایالت عضو ایالات متحده آمریکا می باشد و 13 خط نشان دهنده 13 مستعمره ای که بر علیه بریتانیا قیام نمودند.

 

پرچم کانادا

علامت برگ چناری که بر روی پرچم این کشور قرار دارد نماد جشن طبیعت و محیط زیست می باشد. این پرچم در سال ۱۹۶۵ و توسط نخست وزیر وقت لستر بی پیرسون طراحی شد. پرچم کشور نشان دهنده هویت آن کشور است.

 

پرچم جمهوری فرانسه

پرچم کشورها دارای نماد های مختلف می باشد به عنوان مثال پرچم جمهوری فرانسه دارای سه رنگ قرمز، سفید و آبی می باشد هر کدام از این رنگ ها نماد چیزی هستند به عنوان مثال رنگ قرمز و آبی نماد شهر پاریس و رنگ سفید نماد پادشاه می باشد.

 

پرچم جمهوری فدرال آلمان

پرچم جمهوری فدرال آلمان دارای سه رنگ مشکی، قرمز و طلایی می باشد. رنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی دموکراسی هستند.

 

پرچم پادشاهی عربستان سعودی

زمینه پرچم پادشاهی عربستان سعودی سبز رنگ می باشد در مرکز این پرچم عبارت لااله الا الله محمدرسول الله به همراه یک پرچم دیده می شود که نشان دهنده عدالت و نشان عبدالعزیز بن سعود به عنوان اولین پادشاه عربستان سعودی می باشد.

 

پرچم جمهوری ترکیه

پرچم جمهوری ترکیه دارای زمینه قرمز رنگ که در مرکز آن یک ماه و ستاره سفید رنگ قرار دارد که رنگ سفید آن نشان دهنده پاکیزگی مردم ترکیه و رنگ قرمز نشان دهنده پیشرفت جمهوری ترکیه می باشد، ستاره و ماه هم نماد اسلام هستند.

 

 

پرچم جمهوری هندوستان

پرچم جمهوری هندوستان دارای سه رنگ افقی زعفرانی، سفید و سبز می باشد. رنگ سفید نماد صلح و صفا، خلوص، پاکی و صداقت و رنگ سبز آن نشانه موفقیت، ایمان و سر سبزی کشور و رنگ زعفرانی پررنگ نماد میهن پرستی، رشادت و فداکاری. در مرکز این پرچم نماد “آشوکا چاکرا” قرار دارد که نماد یک چرخ با 24 پره به رنگ سرمه ای می باشد که نشان دهنده قانون می باشد.

 

پرچم جمهوری خلق چین

پرچم جمهوری خلق چین زمینه قرمز رنگ دارد و دارای پنج ستاره طلایی. رنگ قرمز نماد انقلاب کمونیستی در چین و پنج ستاره‌ طلایی که چهار ستاره‌ی کوچکتر در اطراف یک ستاره‌ بزرگ قرار دارند نماد اتحاد مردم چین تحت رهبری حزب کمونیست می باشد.

 

پرچم جمهوری اسلامی ایران

رنگ های به کار برده در پرچم جمهوری اسلامی ایران شامل سبز، سفید و قرمز که در فرهنگ ایرانی رنگ سبزنماد رشد و شادی، رنگ سفید نمادی از صلح و رنگ قرمز نماد آتش و عشق و شجاعت می باشد. همچنین در 22 بار عبارت “الله اکبر” بر روی پرچم تکرار شده است که ۱۱ بار بر روی قرمز و ۱۱ بار بر روی سبز، عدد 22 نماد 22 بهمن روز انقلاب جمهوری ایران می باشد. شمایل گل لاله از کلمه‌ی الله در قسمت سفید رنگ پرچم قرار دارد.

 

پرچم انگلیس

در پرچم کشور انگلیس نمادی از صلیب ضربدری سنت اندرو (قدیس حامی اسکاتلند)، صلیب سنت پاتریک (قدیس حامی ایرلند)، از صلیب قرمز سنت جورج (قدیس حامی انگلستان) می باشد.

3.7/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *