یکی از راه هایی که از زمان های قدیم تا به امروز برای نشان دادن و یا معرفی یک کشور، سازمان، شرکت و … مورد استفاده قرار می گیرد نصب پرچم تشریفات است که در ابعاد و اندازه های مختلف تولید شده و نقش مهمی در تبلیغ سازمان ها یا شرکت های مختلف دارند و کیفیت خوب و ایستادگی محکم و مناسب آن نشان از اهمیتی است که شما به کشور، سازمان و یا کار خود می دهید.

هر چند نصب پرچم تشریفاتی کار چندان دشواری نبوده و در صورت دریافت تمامی تجهیزات مربوط به آن به راحتی توسط هر فردی امکان پذیر است ولی با این حال کمک گرفتن از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند از بروز برخی مشکلات احتمالی پس از نصب پرچم جلوگیری خواهد کرد.

 

نصب پرچم تشریفات چگونه است؟

قبل از آشنایی با طرز نصب پرچم تشریفات بهتر است آشنایی کلی با ساختار این محصول داشته باشید. این پرچم از سه قسمت پارچه، میله و پایه تشکیل شده است.  میله ای که برای نصب پرچم به کار می رود از دو قسمت نر و ماده تشکیل شده است که در داخل هم قرارگرفته و به صورت ریلی در جهت بالا و پایین حرکت می کنند تا بتوان با جابجایی آن  ارتفاع مورد نیاز را ایجاد کرد.

میزان جابجایی این میله ها درون همدیگر حداکثر یک متر است، و در حالت کلی این میله می تواند تا ارتفاعی حدود دو متر از سطح زمین تنظیم گردد. دقت داشته باشید که روش نصب پرچم تشریفات بایستی به گونه ای باشد که ارتفاع استاندارد پرچم از سطح زمین را داشته باشد که حداقل این ارتفاع بسته به مدل پرچم چیزی حدود 20 سانتی متر است.

در نظر گرفتن این نکته نیز حایز اهمیت است که  ارتفاع پرچم در نحوه نصب پرچم تشریفات رابطه مستقیمی با ایستایی بهتر پرچم و همچنین دید بهتر تبلیغات روی آن دارد، معمولا ارتفاع کل پرچم در واقع چیزی حدود 2 متر در نظر گرفته می شود.

در هنگام نصب پرچم تشریفات به وجود دو عدد پیچ روی میله پایه که یکی در قسمت بالای میله درست در زیر تاج قرار گرفته که محل آویزان کردن پرچم می باشد و پیچ دیگر در قسمت پایین تر از پیچ اول میله جای ساز شده که مخصوص تنظیم ارتفاع میله پایه است. با باز کردن پیچ دوم شما می توانید ارتفاع میله خود را تنظیم کنید.

در رابطه با پرچم تشریفات نیز بهتر است بدانید که در قسمت عرضی این پرچم دو عدد بندیلک یکی در قسمت بالا و دیگری در قسمت پایین پرچم وجود دارد که مخصوص آویزان کردن پرچم از میله است.

پایه پرچم تشریفات نیز از جنس مواد با کیفیت و با دوامی است که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و گرد و غبار مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. اگر چنانچه تهیه و نصب پرچم خود را به تولیدی های معتبری چون اریکه پرچم ایرانیان بسپارید قطعا از خرید محصول با کیفیت خود نهایت رضایت را خواهید داشت.

 

طریقه نصب پرچم تشریفات

برای نصب پرچم بایستی ابتدا پایه پرچم را که معمولا به صورت پایه خورشیدی یا پنجه شیری است با استفاده از پیچ انتهایی میله به آن وصل کرده و محکم می کنیم تا بتوانیم میله و به عبارتی پرچم تشریفات را روی زمین قرار دهیم.

بندیلک قسمت بالایی پرچم را در پیچ بالایی میله آویزان کرده و در انتهای دیگر بندیلک بندی وجود دارد که بایستی به پیچ پایینی میله آویزان کرده و یا آن را به هر قسمت از میله که مناسب باشد گره بزنید ( انجام این کار چندان ضرورتی ندارد). در مرحله آخر با دستتان بایستی حالت ایستایی پرچمتان را تنظیم کنید.

 

نکات مهم در چگونگی نصب پرچم تشریفات

یکی از مهمترین نکاتی که در نصب بایستی حتما مورد توجه قرار گیرد خوانا بودن تبلیغات روی آن است پس یکی از تفاوت هایی که در طرز نصب پرچم تشریفاتی کشور ایران و سایر کشورها وجود دارد قابلیت خوانا بودن آنها از سمت راست و یا چپ است.

 نصب کردن پرچم تشریفات ساده به مراتب سختتر از پرچم تشریفاتی مخروطی است چرا که در پرچم ساده به دلیل عدم وجود لایه ای از مواد خاص که در بین دو لایه زیرین و رویی پرچم مخروطی قرار گرفته و ایستایی آن را زیباتر و بهتر می کند، ایستایی پرچم تشریفات ساده و نحوه تنظیم آن مقداری سختتر است.

 

سوالات متداول در رابطه با طریقه نصب پرچم تشریفاتی :

آیا می توان عدم ایستایی مناسب پرچم را به وجود مشکل در شیوه نصب پرچم تشریفات نسبت داد؟

بله ایستایی مناسب پرچم علاوه بر جنس پرچم تهیه شده به روش نصب پرچم نیز مربوط می شود.

در هنگام نصب پرچم تشریفات امکان مواجه با چه مشکلاتی وجود دارد؟

یکی از مشکلاتی که در زمان نصب ممکن است پیش آید نداشتن حالت ایستادگی خوب و استاندارد است که با کمی دقت برطرف می گردد.

هدف از نصب پرچم تشریفات چیست؟

یکی از اهداف نصب پرچم تشریفاتی تبلیغ و معرفی برند و یا شرکت خاص در مناسبت های گوناگون است.

4.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *