چاپ-سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن چیست؟ چاپ برگردون چیست؟ چاپ سابلیمیشن روی پارچه چگونه انجام می شود؟ این سوالات ممکن است ذهن شما عزیزان را درگیر کرده باشد و به دنبال جواب برای آن باشید و بخواهید با این نوع چاپ بیشتر آشنا شوید از این رو ما مقاله ای در این زمینه برای شما آماده کرده ایم تا شما را چاپ سابلیمیشن بیشتر آشنا کنیم.

چاپ Sublimation یا چاپ برگردون از انواع چاپ روی پارچه می باشد، این چاپ از با کیفیت ترین نوع چاپ است. از این نوع چاپ بر روی لیوان، ساعت، سنگ، کاشی، MDF، پارچه و بسیاری از اجناس دیگر استفاده می کنند.

امروزه چاپ Sublimation به دو صورت انجام می شود. در روش اول چاپ بر روی کاغذ با جوهر مخصوص انجام گرفته و سپس بوسیله دستگاه پرس و حرارت مناسب متریال بر روی پارچه و یا لباس انجام می گیرد.

در روش دوم که به نام چاپ مستقیم معروف شده به صورت مستقیم چاپ بر روی پارچه با پرینترهای مخصوص چاپ سابلیمیشن انجام می گیرد و سپس وارد اتاق حرارت می شود . اریکه پرچم ایرانیان با دارا بودن تمام تکنولوژی و دستگاه های به روز و متنوع ، این افتخار را داراست که در خدمت شما ومجموعه شما عزیزان باشد… این مجموعه در زمینه چاپ پرچم نیز فعالیت دارد.

 

چاپ سابلیمیشن چیست

چاپ Sublimation  یا چاپ حرارتی از بهترین روش‌های چاپ بر روی اشیاءمی باشد از طریق چاپ سابلیمیشن با اتو. در این نوع چاپ جوهر از کاغذ مخصوص به جنس مورد نظر منتقل می شود. زمانی که چاپ بر روی پارچه انجام شد دیگر طرح پاک نخواهد شد و قابل شستشو می باشد، این نوع چاپهزینه بسیار کمی نسبت به سایر چاپ ها دارد همانطور که گفتم چاپ Sublimation یا چاپ برگردون از کیفیت بالایی برخوردار است و در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

مهمترین ویژه گی  چاپ سابلیمیشن

  • کیفیت بسیار بالا
  • امکان چاپ بر روی بسیاری از محصولات
  • هزینه پایین
  • ماندگاری بالا

 

خدمات چاپ سابلیمیشن

  • چاپ طرح روی کاغذ
  • فیکس کردن کاغذ روی پارچه
  • پرس کردن توسط دستگاه سابلیمیشن

 

آموزش چاپ سابلیمیشن

در این نوع چاپ ما به پرینتر جوهر افشان، دستگاه پرس حرارتی، کاغذ مخصوص سابلیمیشن و چسب نسوز لازم داریم، جهت چاپ سابلیمیشن روی پارچه ابتدا عکس را بر روی کاغذ مخصوص پرینت می کنند و سپس کاغذ را بر روی پارچه با چسب نسوز می‌چسبانند و با دستگاه پرس حرارتی، پرس می‌ کنند بعد از چند دقیقه عکس مورد نظر بر روی پارچه چاپ می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که سابلیمیشن را بر روی هر جسمی نمی توانید انجام دهید باید قبل از آن جسم مورد نظر و یا پارچه مورد نظر را با ماده مخصوصی آمده کنید، این ماده را باید بر روی جسم مورد نظر بزنید تا برای چاپ آماده شود.

 

دستگاه چاپ سابلیمیشن

دستگاه های چاپ Sublimation  از تنوع زیادی در بازار برخوردار هستند و از نظر کیفیت و راه اندازی مدل های مختلفی دارد. دستگاه های موجود در بازار دستگاه های ۶ و ۸ کاره هستند که می توان به دستگاه های تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی اشاره کرد.

 

جوهر سابلیمیشن

این دستگاه ها به دلیل داشتن حالت تصعیدی از جوهر مخصوصی استفاده می کند در ضمن باید از پرینترهای جوهر افشان استفاده شود.

 

کاغذ مخصوص برای چاپ سابلیمیشن

نکته بسیار مهم در این نوع کیفیت است که کیفیت کاغذ تأثیر بسیار زیادی در کیفیت چاپ دارد. کاغذهای ترانسفر یا کاغذ سابلیمیشن برای این نوع چاپ استفاده می شود.

 

چسب مخصوص چاپ سابلیمیشن

برای اینکه کاغذ در حین کار جابه جا نشود از چسب مسابلیمیشن برای تثبیت کاغذ بر روی کار استفاده می شود.

 

نمونه چاپ سابلیمیشن

  • چاپ سابلیمیشن روی پارچه
  • چاپ سابلیمیشن روی تیشرت

چاپ سابلیمیشن روی پارچه

چاپ سابلیمیشن روی پارچه  در ابعاد بزرگ و کوچک انجام می گیرد، زمانی که می خواهید بر روی یک رول پارچه سفید در ابعاد بزرگ رنگ طرحی را به  چاپ برساتید از دستگاه های مخصوصی استفاده می شود که به صورت متوالی عملیات چاپ کردن روی آنها انجام می شود. اما در ابعاد کوچکتر کار بر روی یک پرچم یا شال با ابعاد مشخص انجام می شود. درصورتی که به دنبال چاپ پرچم

 

چاپ روی تیشرت

اگر به دنبال مکانی برای چاپ روی تیشرت هستید و می خواهید تی شرت سفارشی خود را با  طراحی خاص چاپ کنید اریکه پرچم ایرانیان یکی از بهترین مجموعه ها در زمینه چاپ Sublimation می باشد. شما می توانید متن یا عکس و طرح مورد نظر خود را به ما بدهید تا ما آن را بر روی تیشرت های شما چاپ کنیم. این چاپ Sublimation را بر روی تمام جنس های ، تمام تیشرت های زنانه مردانه در هر مدل، یقه دار و یا یقه گرد انجام می دهیم.

 

چاپ سابلیمیشن روی پارچه مشکی

چاپ سابلیمیشن روی پارچه مشکی به دلیل مشکی بودنشان باید چاپ Sublimation را به صورت غیر مستقیم انجام بدهیم به این صورت که چاب باید لیبلی انجام شود. مجموعه ما تمام تلاشش این است که کاری با کیفیت بالا انجام دهد.

 

چاپ سابلیمیشن روی تیشرت مشکی

تیشرت هایی با رنگ مشکی به دلیل مشکی بودنشان باید چاپ Sublimation را به صورت غیر مستقیم انجام بدهیم به این صورت که چاب باید لیبلی انجام شود و بعد با پرس حرارتی آن را روی تیشرت فیکس کنیم با این کار چاب به هیچ عنوان از روی تیشرت جدا نمی شود اما اگر با دست طرح را لمس کنید وجود یک لایه روی تیشرت احساس می شود.

 

مشکلات چاپ سابلیمیشن

  • مشکلات رطوبت: یکی از مهم ترین مشکلات چاپ Sublimation رطوبت است که می تواند نتایج ناخواسته ای را ایجاد کند.
  • نوار نوار شدن(کرکره ای): گرفتگی نازل های هد پرینتر باعث ایجاد نوار نوار شدن جوهر بر روی پارچه می شود.
  • یکی دیگر از مشکلات رایج دوتایی شدن تصویر و یا محو شدن لبه ها می باشد.
  • خروجی نادرست رنگ ها
  • ایجاد خطوط ترانسفر روی پارچه
  • خشک شدن پارچه پس از پرس
  • سایه پرس تخت به علت پخش شدن نا متوازن فشار

مرکز چاپ سابلیمیشن

مجموعه اریکه پرچم ایرانیان در زمینه چاپ Sublimation و همچنین چاپ انواع پرچم ها نظیر چاپ پرچم رومیزی و چاپ پرچم تشریفات یکی از فعالترین مجموعه ها می باشد این مرکز با داشتن دستگاه های متنوع و به روز و در اختیار داشتن تکنولوژی روز خدمات خود را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد. تا مشتریان عزیز را راضی نگه دارد. شما عزیزان جهت کسب اطلاع از نحوه کار و زمان تحویل می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ما تماس بگیرید. و همیچنین به صورت رایگان با مشاورین ما در این زمینه صحبت کنید و هر گونه راهنمایی که لازم دارید را بدست آورید. کیفت کار و راضایت مشتری از اصلی ترین هدف این مجموعه می باشد. این مجموعه کار را با بهترین کیفیت در کمترین زمان ممکن تحویل شما عزیزان می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *