فرق پرچم انگلیس و بریتانیا

شاید خیلی از افراد پرچم انگلیس را با پرچم بریتانیا یکی بدانند، اما باید بدانید که پرچم بریتانیا با پرچم انگلیس تفاوت هایی دارد. زمانی تفاوت پرچم انگلیس و بریتانیا را متوجه می شوید که با مفهوم هر کدام از پرچم های این دو آشنا شوید. در ادامه به بررسی فرق پرچم انگلیس و بریتانیا می پردازیم. همچنین برای خرید پرچم کشورها می توانید با مشاوران فروش ما در ارتباط باشید.

 

آیا پرچم انگلیس و بریتانیا با یکدیگر تفاوت دارند؟

تا این جا بدانید که بریتانیا همان انگلیس نیست . بلکه بریتانیا به کشور پادشاهی متحد بریتانیا کبیر و ایرلند شمالی گفته می شود که شامل کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ولز و دیگر کشورهای این حوزه می شود. پس پرچم انگلیس و بریتانیا به صورت مستقل هستند و با یکدیگر تفاوت دارند.

پرچم انگلیس فقط از یک نماد صلیب تشکیل شده اما پرچم بریتانیا ترکیبی از نماد اسکاتلند و ایرلند شمالی هم می باشد. نقطه اشتراک پرچم بریتانیا و انگلیس در صلیب سرخ نماد سنت جورج محسوب می شود. پس زمینه سفید هر دو پرچم نقطه اشتراک دیگر است.

نقطه اشتراک دیگر هر دو پرچم زمینه سفید پرچم است.در سال ۱۱۸۸ وقتی که هنری دوم انگلستان و فیلیب دوم فرانسه تصمیم به جنگ با یکدیگر گرفتند، به درخواست پاپ هنری دوم از یک صلیب سفید بر روی پیش زمینه قرمز و هنری دوم از یک صلیب قرمز در پیش زمینه سفید استفاده کردند. این روش برای آن بود که سربازان بتوانند لشگریان خودی را از دشمنان خود تشخیص دهند.

 

معرفی پرچم انگلیس

پرچم انگلستانپرچم انگلیس یا انگلستان شامل یک صلیب قرمز در پس زمینه‌ ای سفید می شود که این پرچم نماد اصلی کشور انگلیس است. این صلیب در وسط پرچم نماد صلیب سنت جرج است. در قرون وسطی و در زمان جنگ های صلیبی این پرچم در دست پرچمدار میدان جنگ بود. بعد از آن پرچم انگلیس با این صلیب به نماد و سمبل کشور تاریخی انگلیس تبدیل شد. زمینه سفید این پرچ نیز نمادی از لباس شوالیه هایی است که در جنگ های صلیبی در قرون وسطی شرکت می کردند.

 

تاریخچه پرچم انگلیس

صلیب قرمز در پرچم انگلستان چند مفهوم دارد. نماد شوالیه های ارتش انگلستان که به شریف ‌ترین بند جوراب (Most Noble Order Of Garter) معروف بودند، می باشد. این نشان درباریان و اشرافیان کشور انگلستان بود که توسط پادشاه یا ملکه این کشور به سربازان و شوالیه ‌های آن زمان اهدا می شد.زمینه سفید هم نماد لباس شوالیه در جنگ های صلیبی می باشد

سنت جرج همان جرجیس یکی از پیامبرانی است که در قران از آن نام برده شده است. این پیامر یک قدیس در قرن 12میلادی بود که طرفداران و حامیان زیادی داشت. جرجیس کشیش و محافظ شخصی امپراتور دیوکلستین بود. یک داستان معروف راجع به جرجیس وجود دارد که جرجیس یا همان سنت جرج، یک اژدهای خبیس را کشته است.

برای اطلاع از مراحل سفارش پرچم رومیزی با ما همراه باشید.

 

معرفی پرچم بریتانیا

پرچم بریتانیاپرچم بریتانیا یا پرچم اتحاد پرچم رسمی کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است. این پرچم اولین بار بعد از اتحاد انگلستان و ولز در جنوب بریتانیا به وجود امد. بعد از آن اسکالتند و ایرلند شمالی نیز به این کشورها پیوستند و به این شکل پرچم بریتانیا شکل گرفت تا نماد اتحاد این سه کشور و متفاوت با پرچم انگلیس باشد.

 به طور کلی پرچم بریتانیا از پرچم سه کشور تشکیل شده است که شامل  پرچم انگلستان با همان صلیب قرمزی، پرچم اسکاتلند با صلیب سنت آندریاس با زمینه آبی  و پرچم ایرلند شمالی با صلیبی به شکل ضربدر که نشانه سنت پاتریک است، می شود.

برای سفارش و خرید پرچم انگلیس، بریتانیا و دیگر کشور ها کافی است با ما تماس بگیرید.

 

در گذشته کدام از کشورها از پرچم بریتانیا استفاده می کردند؟

در گذشته از چاپ پرچم بریتانیا در بیش از کشورهای جامائیکا، کانادا نیجریه، سیلان، و کنیا، نیجریه، هند و سنگاپور بود. اما بعد از باز اینکه جمهوری خلق چین هنگ کنگ را از انگلستان پس گرفت و جزء هنگ کنگ چین شد، دیگر خیلی از کشورها از این پرچم استفاده نکردند.

 

سفارش پرچم انگلیس و بریتانیا

حالا که فرق پرچم انگلیس و بریتانیا را متوجه شدید، می توانید برای سفارش انگلیس و بریتانیا و سایر کشورها اریکه پرچم ایرانیان را انتخاب کنید. این مرکز تخصصی چاپ سال هاست در این زمینه فعالیت می کند. اریکه پرچم آمادگی خود را جهت همکاری با ارگان ها و سازمان های مختلف اعلام می کند. برای سفارش هر کدام از پرچم های بریتانیا و انگلیس و استعلام قیمت پرچم اهتزاز و رومیزی این دو کشور برای استفاده در مجامع و مکان های خاص، کافی است با ما تماس بگیرید تا بهترین پرچم با بالاترین کیفیت چاپ و پارچه را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *