زیباترین-پرچم-های-دنیا

برای حضور در مجامع بین المللی هر کشوری نیازمند پرچمی با طراحی خاص خود می باشد. پرچم ها معمولا نشان دهنده نماد و مقدسات و فرهنگ آن کشور است. هر پرچمی برای مردم آن کشور عزیز و مقدس می باشد ما در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی جالبی در خصوص زیباترین پرچم های دنیا با شما صحبت کنیم.

 

پرچم کشور ژاپن

پرچم ژاپن یکی از زیباترین پرچم های دنیا می باشد. این پرچم با زیمنه ای سفید و دایره ای قرمز رنگ در وسط آن که باعث زیبایی و جذابیت پرچم شده است. دایره قرمزای که در وسط پرچم  قرار دارد نماد خورشید در حال طلوع می باشد. این پرچم با دایره قرمز در زمینه سفید آن را در بین زیباترین پرچم های دنیا قرار می دهد.

 

پرچم کشور بلیز

پرچم کشوز بلیز در ۲۱ سپتامبر ۱۹۸۱ و در روز استقلال کشور به رسمیت شناخته شد در زمینه آبی رنگ این پرچم یک دایره سفید رنگ قرار دارد داخل این دایره دو نفر در حال سلاح به دست اطراف یک درخت ایستاده اند. این پرچم نماد صنایع و مشاغل مهم کشور بلیز می باشد. پرچم بلیز تنها پرچمی است که یکی از مولفه های اساسی و اصلی آن تصویر انسان است.

 

پرچم کشور کامبوج

یکی دیگر از زیباترین پرچم های دنیا متعلق به کشور کامبوج است. کامبوج که با نام رسمی پادشاهی کامبوج در دنیا شناخته می شود یک کشور کوچک در جنوب شرقی آسیا می باشد. بالا و پایین این پرچم آبی رنگ می باشد و پایینش قرمز رنگ و وسطش قرمز است و درست در مرکز پرچم تصویری از آنگکور وات قرار دارد که مجموعه نیایشگاه هایی مشهور در کامبوج و یکی از بزرگ ترین بناهای مذهبی در سرتاسر جهان است. پرچم کامبوج در سال ۱۹۴۸ به طور رسمی به عنوان پرچم ملی کامبوج معرفی شد و مجددا در سال ۱۹۹۳ با تغییراتی به عنوان پرچم این کشور رسمیت پیدا کرد.

 

جهت مطالعه مقاله پایه پرچم تشریفات  اینجا را کلیک نمایید.

 

پرچم کشور بوتان

کشور بوتان واقع در در جنوب آسیا و در شرقی ترین انتهای هیمالیا که نام خود را از نام پادشاه بوتان گرفته است. در بین زیباترین پرچم های دنیا پرچم بوتان متعلق به کشور آسیایی بوتان می باشد همسایگی این کشور از شمال با چین و از جنوب، شرق و غرب با هند می باشد. پرچم کشور بوتان دارای تصویر اژدهای غران که در زمینه ای دو رنگ زرد و نارنجی که رنگ زرد  نماد اقتدار و قدرت پادشاه و رنگ نارنجی نماد سمبل رهبان تبتی به نام دروکپا است.

 

جهت مطالعه مقاله چاپ پرچم اینجا را کلیک نمایید.

 

پرچم کشور آلبانی

جمهوری آلبانی کشوری در جنوب شرقی اروپاست که پرچم ملی این کشور به عنوان یکی از زیباترین پرچم های دنیا شناخته می شود. پرچم این کشور دارای زمینه ای قرمز رنگ می باشد که در آن عقابی دو سر را نشان می دهد. رنگ قرمز نماد خون سرخ سربازان و عقاب دوسر سیاه نماد  لباس سیاه مادران عزادار می باشد.

 

پرچم کشور برزیل

پرچم ملی برزیل چهار روز بعد از اعلام جمهوری برزیل در نوامبر ۱۸۸۹ به رسمیت شناخته شد. این پرچم با ترکیب رنگ بسیار زیبا هفتمین پرچم در لیست زیباترین پرچم های دنیا قرار دارد. در یک لوزی زرد رنگ یک گوی آبی قرار دارد و این لوزی و گوی آبی خود در یک زمینه ای سبز رنگ قرار دارند. فیلسوف فرانسوی، آگوست کنت می گوید عشق به عنوان اصول و چارچوب باید در نظر گرفته شود.  در نتیجه پیشرفت به عنوان هدف و نظم به عنوان پایه در نظر گرفته می شود. در گوی آبی رنگ ستاره هایی قرار دارد که این ستاره ها نماد آسمان پرستاره و نورانی ریو دو ژانیرو است.

 

پرچم کشور مکزیک

پنجمین کشور بزرگ در آمریکا و حدودا دو میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد. ایالات متحده مکزیک از شمال با ایالات متحده آمریکا و از جنوب و غرب با اقیانوس آرام و در جنوب شرقی با گواتمالا، بلیز و دریای کارائیب هم مرز است. جمعیت مکزیک حدود ۱۱۳ میلیون نفر که پرجمعیت ترین کشور اسپانیولی زبان در دنیا به شمار می اید. یکی از زیباترین پرچم های دنیا پرچم مکزیک می باشد، این پرچم پر از نقش و نگار که در وسط آن یک عقاب طلایی رنگ قرار دارد. تصاویر روی پرچم مکزیک مرتبط با افسانه فولکلور مکزیکی به نام تنوچتیتلان می باشد.

 

جهت مطالعه مقاله پایه پرچم رومیزی  اینجا را کلیک نمایید.

پرچم کشور ایران

آخرین پرچم در لیست زیباترین پرچم های دنیا پرچم کشور عزیزمان ایران می باشد. که همگی با آن آشنا هستید و می دانید با سه رنگ سبز و سفید و قرمز و یک آرم الله ور وسط آن به رسمت شناخته شده است. عبارت  الله که در هم در وسط پرچم با رنگ قرمز قرار دارد و ۱۱ بار عبارت الله اکبر نیز در حاشیه های سبز و قرمز بالا و پایین پرچم قرار دارد. رنگ سبز در پرچم ایرانی نشان دهنده رشد، شادی، وحدت، طبیعت و سرزندگی است. رنگ سفید نیز در نشان دهنده آزادی و صلح است و رنگ قرمز نشان دهنده خون شهیدان است.

1.8/5 - (62 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *