مراحل-ساخت-پرچم

پرچم یکی از مهم ترین المان های ارتباطی و تبلیغاتی است. برای ساخت پرچم باید یک سری مراحل تولید طی شود تا پرچم مورد نیاز تولید و به دست مشتری رسانده شود. تمام تلاش چاپ مهام بر این است که بهترین کیفیت چاپ را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. دستگاه های چاپ مهام از بروزترین دستگاه های چاپ هستند و با بازدهی بالایی که دارند، باکیفیت ترین چاپ را در زمینه ساخت پرچم ارائه می دهند. ما این بار در این مقاله قصد داریم به آشنایی با مراحل ساخت پرچم می پردازیم.

 

مراحل تولید پرچم چیست؟

مراحل-تولید-پرچم

پرچم می تواند تاثیر بسزایی در ارتقای دیده شدن برند شما باشد و در پرچم رومیزی پرچم ایستاده و اهتزاز نیز استفاده می کنند. چاپ پرچم در مقایسه با المان های تبلیغاتی دیگر، هزینه کمتری در پی دارد و می تواند کاملا به صرفه باشد. برای ساخت پرچم باید یک سری مراحل طی شود تا بتوان باکیفیت ترین پرچم ها را به مشتری ارائه کرد.

در ادامه به صفر تا صد مراحل ساخت پرچم می پردازیم:

مرحله اول: مرحله طراحی

یکی از مهم ترین مراحل مختلف ساخت پرچم ، طراحی آن است که این کار به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد. ابتدا مشتری طرح مناسب را برای پرچم خود انتخاب می کند. سپس طراحان تمام رنگ های طرح را بررسی می کنند و همان طرح و رنگ درخواستی مشتری را بدون کوچک ترین تفاوتی روی کاغذهای مخصوص به چاپ می رسانند.

در این مرحله بهترین طراحان با مشتری همراه هستند تا بتوانند طرح مورد نظر خود یا پیام تبلیغاتی برند خود را انتخاب کنند. بعد از طراحی، طرح اولیه برای مشتریان ارسال می شود تا بتواند مورد تایید آن ها قرار بگیرد.

مرحله دوم:  چاپ پرچم از کاغذ روی پارچه پرچم

کاغذهای رنگی چاپ شده را وارد دستگاه های حرارتی می کنند و از سمت دیگر پارچه را توی دستگاه قرار می دهند تا طرح مورد نظر روی پارچه چاپ شود.

کاغذ چاپی را به شکل یک لایه تبدیل می کنند و با حرارت زیاد و در دمای استاندارد طرح روی پارچه پیاده سازی می شود. مراحل ساخت پرچم در این مرحله به پایان می رسد . سپس به پارچه زمان می دهند تا سرد شود؛ این کار مانع خرابی و به هم ریختگی طرح و رنگ چاپ می شود.

مرحله سوم: دوخت پرچم

بعد از این که پارچه پرچم سرد شد آن را به بخش آماده سازی می برند تا هر گونه مشکلی را برطرف کنند. در این مرحله با بهره گیری از چرخ های صنعتی و دیجیتال کناره های پرچم را می دوزند تا استحکام لازم را به دست بیاورد و ریش ریش نشود. اگر می خواهید پرچم مخروطی سفارش دهید، یک مرحله به مراحل ساخت چاپ پرچم اضافه می شود.

در این مرحله یک لایه چسب به دو سمت پرچم می زنند و لایه های زیر و رو را با فشار زیاد به یکدیگر می چسبانند. دستگاه لیزر کناره های پرچم را می برند تا این کار به مقاومت لایه چسب می افزاید.

مرحله چهارم: ریشه دوزی

این مرحله بسته به ریشه دار بودن یا نبودن پرچم اجرا می شود.در این مرحله خیاطان ماهر کار ریشه دوزی را به استفاده از دستگاه های بروز انجام می دهد و در نهایت یک محصول باکیفیت به مشتری ارائه می شود.

مرحله پنجم: آماده سازی برای ارسال

بعد از تمام شدن مراحل دوخت یا مراحل ساخت پرچم تمام ایرادهای نهایی گرفته می شود تا محصولی که به دست مشتری می رسد، بدون هیچ مشکلی از لحاظ ظاهری یا چاپی، باشد. بعد از آن با اتوبخارهای صنعتی به پرچم حرارت می دهند تا ایستایی خود را به دست بیاورد. سپس پرچم آماده شده را بسته بندی می کنند و برای ارسال به مشتری حاضر می کنند.

مرحله نهایی : دریافت پرچم

 بعد از آماده شدن سفارش مورد نیاز مشتری کارشناسان با شما تماس می گیرند و محصول را برای شما ارسال می کنند. چاپ مهام بعد از تحویل پرچم خود را ملزم به پیگیری محصول و رضایت مندی مشتری می داند

نحوه ساخت پایه پرچم

برای پرچم های رومیزی پایه پرچم بسیار اهمیت دارد. جنس پایه پرچم معمولا از برنج است و از این جنس برای استحکام و کارایی بهتر استفاده می شود. مدل خورشیدی و پنجه شیری دو مورد از پایه پرچم های پرطرفداربرای پرچم رومیزی محسوب می شود.

 

مراحل چاپ پرچم ایستاده

مراحل-چاپ-پرچم-ایستاده

پرچم ایستاده یک نوع پرچم تبلیغاتی پرکاربرد در شرکت های مجلل و مراسم ها و همایش مختلف محسوب می شوند. که به دلیل قرار گیری در شرایط جوی  کیفیت بالای چاپ آن از اهمیت زیادی برخوردار است و از این پرچم ها می تواند تا سال ها استفاده کرد. برای همین چاپ پرچم تبلیغاتی با دقت کامل و باکیفیت بالا انجام می شود.

نحوه ساخت پرچم رومیزی

پرچم رومیزی برای پیام تبلیغاتی هر شرکت یا سازمانی ضرورت دارد و هویت شرکت را نشان می دهد. برای ساخت پرچم رومیزی ریشه دار که جز پرکاربردترین پرچم ها از بین پرچم تبلیغاتی به شمار می رود که در ساخت پرچم از پارچه ساتن با زمینه های مات و براق و با کیفیت استفاده می شود.

پرچم های رومیزی لیزری

این پرچم ها معمولا به شکل بدون ریشه هستند و بروی ساتن یک لایه و به شکل دو طرفه چاپ می شوند. ولی بیشتر مراکز چاپ ترجیح شان روی چاپ یک طرفه می باشد. لازم به ذکر است که روی جنس این پارچه با چاپ لیزری می توان به صورت رزولیشن زیاد چاپ کرد. چاپ به صورت مستقیم است و حرارتی است.

پرچم تشریفات ( لمینت )

لوکس ترین و خوش فرم ترین پرچم های تشریفاتی است که در ساخت آن پشت پرچم طلقی قرار می دهند تا باعث خوش استایل شدن پرچم و جلوگیری از وا نرفتن آن شود معمولا این مدل پرچم ها به صورت بدون ریشه می دوزند.

مراحل ساخت پرچم ایران

مراحل-ساخت-پرچم-ایران

یکی از پرتقاضاترین محصولات چاپ مهام ساخت پرچم جمهوری اسلامی ایران است که در دو مدل رومیزی و تشریفاتی قابل سفارش است. هم چنین، ریشه دار بودن یا ریشه دار نبودن و جنس پایه و پارچه همگی به انتخاب مشتری صورت می گیرد. اما به طور معمول پرچم ایران را از جنس جیر گلدوزی شده می سازند. موارد کاربرد این پرچم در هتل ها، سازمان ها و شرکت های بین المللی می باشد.

سخن آخر

در این مقاله به مراحل ساخت پرچم انواع پرچم های رومیزی ایستاده اهتزاز و غیره اشاره شد. بعد از طراحی و چاپ طرح روی کاغذ شامل مراحل: شابلون، برش لیزر، چاپ سلیک، پرس، چاپ سابلیمیشن، خیاطی و غیره می شود. برای سفارش ساخت پرچم مورد نظرتان از نظر کیفیت بالای چاپ و طراحی بی نظیر و دلخواه مشتری با بخش فروش پرچم تماس بگیرید.

 

سوالات متداول در رابطه با مراحل ساخت پرچم

1- مراحل ساخت پرچم در مرکز چاپ مهام به چه شکل است؟

مرکز چاپ مهام با بهره گیری از دستگاه های بروز کار چاپ را انجام می دهد و محصولی را برای مشتری ارسال می کند از کیفیت بالایی برخوردار است

2- چه پرچم های در چاپ مهام به مراحل چاپ می رسند؟

پرچم های تشریفات تبلیغات پرچم اهتزاز، ساحلی و انواع پرچم رومیزی

3- هزینه مراحل ساخت پرچم چقدر است؟

نوع چاپ و جنس پارچه و نوع چاپ تعیین کننده نهایی قیمت چاپ پرچم می باشند.

1.9/5 - (9 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *